Tenzilden Tezyine Mushaf-ı Şerif
ISBN | : | 978-605-9652-46-9 |
Baskı | : | 2. Baskı |
Basım Yeri ve Yılı | : | Ankara, Ekim 2017 |
Kağıt Kalite | : | İth. Kit. Kağ. Mat Selefonlu Kuşe Kap. |
Sayfa Adedi | : | 183 |
Boyut | : | 13,5x21 cm |
Dili | : | Türkçe |
Yazar | : | Mehmet DAĞ |

Stok Durumu: Var
10,00 t
Kazancınız: %33 | 5,00 t
Semavi kitaplar arasında orijinalliğini koruyan tek kaynak olması hasebiyle Kur’an, tarihin her döneminde farklı açılardan inceleme konusu yapılmıştır. Müslüman bilginler bir yandan onun yüce mesajını insanlara ulaştıracak çalışmalar yaparken diğer yandan lafız olarak tespitini ve sonrakilere aktarılış biçimini ele alan eserler telif etmişlerdir. Bununla da yetinmeyip, Mushafları yazı, sistematik ve estetik açıdan zirveye taşımışlardır. Zira Müslümanlar için en önemli dini değerler olan Mushaflar, ilk dönemden başlamak üzere hem yazı hem de estetik açıdan sürekli gelişme kaydetmiştir. Kur’an’ın kolay ve doğru okunması için bir yandan yazım kuralları geliştirilirken, diğer yandan da sanatsal açıdan insanların gözüne ve gönlüne hitap eden yönleri en güzel motiflerle ortaya konmuştur. İslam medeniyetinde Mushaflara duyulan sevgi ve saygı, yazıyı en büyük sanat dalı haline getirdiği gibi bu çerçevede tezhip, ciltçilik, ahşap vd. gibi birçok sanat dalının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Böylece Mushaflar, güzel sanatlara ait estetik anlayışın ve tavırların da ilk ve en önemli modelini oluşturmuştur.
İÇİNDEKİLER
KISALTMALAR
A. KUR’AN ÖNCESİ KİTAB-I MUKADDES TARİHİ
B. KUR’AN ÖNCESİ SÖZLÜ VE YAZILI KÜLTÜR
1. Sözlü Kültür: Mahiyeti ve Özellikleri
2. Yazılı Kültür: Mahiyeti ve Özellikleri
a) Araplarda Yazının Tarihsel Süreci: Ortaya Çıkışı ve Gelişmesi
b) Arapların Yazıya Karşı Tutumları
A. VAHİY KAVRAMI: GENEL BİR BAKIŞ
1. Kur’an’ın Tanımı ve Diğer İsimleri
3. Kur’an Vahyinin Hz. Peygambere İndirilişi
4. Kur’an Vahyinin Geliş Şekilleri
KUR’AN VAHYİNİN OKUNMA BİÇİMLERİ ve KAYNAĞI
1. Yedi Harf: İlgili Rivayetler ve Tarihsel Çerçeve
3. Yedi Harfin İçeriği ile İlgili Tartışmalar ve Analizi
1. Kıraat İlmi: Tarihsel Çerçeve
a) Kıraat Farklılıklarının Ortaya Çıkış Sebepleri
b) Kıraat İlminin Tarihi Süreci: Doğuşu, Gelişimi ve Yayılması
2. Kıraat İlmi: Kavramsal Çerçeve
5. Kıraat İmamları ve Ravileri
A. HZ. PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR’AN’IN TESPİTİ VE YÖNTEMLERİ
a) Hz. Peygamber Döneminde Arap Yazısının Durumu
b) Kur’an’ın Yazıya Geçirilmesi
c) Kur’an’ın Yazımında Kullanılan Malzemeler
e) Yazılan Malzemenin Muhafazası
f) Hz. Peygamber’in Kur’an’ı Bir Kitap Halinde Derlememesinin Nedenleri
3. Arza/Mukâbele: Tanımı, Mahiyeti ve Yapılış Şekli
1. Derleme Olgusunu Hazırlayan Ortam ve Temel Etkenler
3. Derlemede Takip Edilen Yöntem
4. Derlenen Kur’an Metninin Özellikleri
1. Çoğaltmayı Gerektiren Tarihsel Ortam ve Sebepler
2. Çoğaltma Eylemi ve Esas Alınan İlkeler
3. Çoğaltılan Mushaflar Arasındaki Farklılıklar
5. Çoğaltılan Mushafların Akıbeti
6. Çoğaltılan Mushafların Günümüzdeki Durumu
c) Türk ve İslam Eserleri Müzesi (TİEM) Mushafı
d) Kahire (el-Meşhedü’l-Hüseyni) Mushafı
E. KUR’AN’IN NOKTALANMASI VE HAREKELENMESİNİN TARİHSEL SEYRİ
YAZI, SİSTEMATİK VE ESTETİK AÇIDAN MUSHAFLARIN TARİHİ GELİŞİMİ
A. MUSHAFLARDA YAZI: GELİŞİMİ ve İLGİLİ TARTIŞMALAR
1. Mushaf Hattının Gelişimi: Metni Muhafazadan Estetiğe
2. Mushaf İmlasının Bağlayıcılığı/Tevkîfîliği Meselesi
B. MUSHAFLARIN SİSTEMATİZE EDİLMESİ
1. Mushaflara Hareke ve Nokta Konulması
2. Sayısal Olarak Ayetlerin Ayrımı: Mie, Mieteyn, Tahmis ve Ta’şir
3. Sayısal Olarak Sayfaların Ayrımı: Hizip ve Cüz
9. Mushaflara İlave Edilen Tilaveti Yönlendirici İfade ve İşaretler
1. Mushafların Tezhiplenmesi/Süslenmesi: Tarihsel Süreç1
2. Mushaf’ın Tezhip Edilen Bölümleri
4. Mushaf Mahfazaları ve Rahleler
A. KUR’AN’IN TERCÜMESİ MESELESİ
B. KUR’AN TERCÜMELERİNİN TARİHİ SÜRECİ
3. Batı/Hristiyan Dünyasındaki Tercümeler
C. KUR’AN TERCÜMELERİNİN FIKHİ YÖNÜ
KUR’AN’IN OTANTİKLİĞİNE YÖNELİK İTİRAZLAR
A. DIŞARDAN YÖNELTİLEN İDDİALAR: ORYANTALİSTLER
B. İÇERDEN GELEN İDDİALAR: ŞÎA’NIN KUR’AN ANLAYIŞI
Henüz yorum eklenmemiş.