İslam Eğitim Tarihinde Çocuklara Kur’an Öğretimi
Ürün No | : | F376 |
ISBN | : | 978-625-7879-18-7 |
Baskı | : | 1. Baskı |
Basım Yeri ve Yılı | : | Ankara, Eylül 2020 |
Kağıt Kalite | : | 70gr. İth. Kit. Kağ. Mat Selefonlu Kuşe Kap. |
Sayfa Adedi | : | 162 |
Boyut | : | 13,5x21 |
Dili | : | Türkçe |
Yazar | : | Kasım KOCAMAN |


Stok Durumu: Var
14,00 t
Kazancınız: %30 | 6,00 t
Kur’an, İslâm’ın temel öğretilerini barındıran kutsal bir kitaptır. Ona inananlar inanç, tutum ve davranışlarını onun belirlemiş olduğu değerler doğrulusunda şekillendirme çabasında olmuşlardır. Bu çaba ise bir eğitim etkinliğini de ifade etmektedir. Bu durum bize onun aynı zamanda eğitimin kaynağı hem de eğitimin konusu olduğunu göstermektedir. Tüm Müslüman toplumlar, tarih boyunca Kur’an’a göre eğitim vermişler ve de Kur’an’ın öğretimini yapmışlardır. Bu öğretim genel olarak yüzünden okumayı öğrenme, hafızlık eğitimi ve tefsir ilmi şeklinde gerçekleşmiştir. Bir başka ifadeyle Kur’an eğitiminin hedefinde yakın, orta ve uzun vadede okuma, ezberleme ve anlama kazanımları yer almaktaydı.
Kur’an öğretiminin, ilk iki aşaması olan okuma ve ezberleme İslam toplumlarında tarihi süreçte bir Müslümanın daha çocukken alması gereken temel eğitimin en önemli unsurları olarak kabul edilmiştir. Bunun için çocukluk çağından verilen temel eğitimin merkezinde Kur’an yer almıştır. Kur’an’ı okumayı öğrenme ve hıfzetme çocukluk döneminde tamamlanması gereken eğitim faaliyeti olarak değerlendirilmiştir. Çocukluk sonrası, ileri seviyedeki eğitim için Kur’an’ı okuma ve ezberleme çok önemli değer sayılmıştır. Aynı zamanda Kur’an, tüm ilimlerin temeli ve kaynağı kabul edildiğinden, çocukluk döneminde verilen temel eğitimin vaz geçilemez öğrenme alanı olmuştur.
İÇİNDEKİLER
KISALTMALAR
ÖN SÖZ
GİRİŞ
BİRİNCİ BÖLÜM
İSLAM EĞİTİM TARİHİNDE ÇOCUK ve EĞİTİMİ
1.1. İSLAM GELENEĞİNDE ÇOCUK
1.2. İSLAM EĞİTİM TARİHİNDE ÇOCUK EĞİTİMİ
İKİNCİ BÖLÜM
ÇOCUKLARA KUR’AN ÖĞRETİMİ,
NEDENLERİ ve YAKLAŞIMLARI
2.1. ÇOCUKLARA KUR’AN ÖĞRETİMİ
2.2. ÇOCUKLARA KUR’AN ÖĞRETMENİN NEDENLERİ
2.2.1. Çocuklara Kur’an Öğretimiyle İlgili Yerleşmiş Bir Geleneğin Olması
2.2.2. Kur’an Öğrenim ve Öğretiminin Sevap Kazandırması
2.2.3. Kur’an Tilavetinin Namazın Rükûlarından Biri Olması
2.2.4. Kur’an’ı Öğrenmenin Temel Eğitimin En Önemli Unsuru Kabuledilmesi
2.2.5. Kur’an’ın Bütün Bilgilerin Kaynağı Kabul Edilmesi
2.2.6. Çocukluğun Kur’an’ı Öğrenmeye En Elverişli Dönem Olduğu Düşüncesi
2.2.7. Kur’an Okumanın Bir İbadet Olması
2.3. ÇOCUKLARA KUR’AN ÖĞRETİMİNDE YAKLAŞIMLAR
2.3.1. Sadece Kur’an Öğretimine Yer Verilmesi
2.3.2. Kur’an’la Birlikte Diğer Bilgilerin Öğretilmesi
2.3.3. Çocuklara Kur’an Öğretimine Erken Yaşta Başlanılmaması
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KUR’AN ÖĞRETMENLİĞİ ve ÖĞRETİMİN YAPILDIĞI MEKÂNLAR
3.1. KUR’AN ÖĞRETMENLEĞİ
3.2. KUR’AN ÖĞRETİMİNDE ÜCRET MESELESİ
3.2.1. Ücret Ödenmesi
3.2.2. Hediye Verilmesi
3.3. KUR’AN ÖĞRETİM MEKÂNLARI
3.3.1. Mescid ve Camiler
3.3.2. Küttab/Mekteb
3.3.3. Dâru’l-kurrâ
3.3.4. Evler ya da Özel Mahaller
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
KUR’AN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ve ÖĞRETİM SÜRECİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN MERASİMLER
4.1. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
4.2. ÖĞRETİM SÜRECİNDEKİ MERASİMLER
4.2.1. Âmin Alayı ve Bed-î Besmele Töreni
4.2. 2. Ferğaba Çıkma Etkinliği
4.2. 3. Hatim Merasimi
4.2.4. Ramazan Alayı
4.2.5. Hafızlık Merasimi
SONUÇ
KAYNAKÇA
DİZİN