Hatemiyyet
Ürün No | : | F14 |
ISBN | : | 975-7138-25-8 |
Baskı | : | 2. baskı |
Basım Yeri ve Yılı | : | Ankara, Kasım 1997 |
Kağıt Kalite | : | 3.hm. Karton K. |
Sayfa Adedi | : | 152 |
Boyut | : | 13,5x19,5cm |
Yazar | : | Murtaza Mutahhari |
Çevirmen | : | Şamil Öcal |

Stok Durumu: Var
14,00 t
Kazancınız: %30 | 6,00 t
“Hâtem" sıfatı Peygamber (s)’e bizzat Kur’an-ı Kerim’in vermiş olduğu bir sıfattır. Kur’an-ı Kerim O’nu "son peygamber" olarak isimlendirmiş olup müslüman birisi için bu konuda herhangi bir şüphe sözkonusu değildir. Yani bir müslümanın peygamberden sonra başka bir peygamber gelecek mi gelmeyecek mi şeklinde bir soru sorması mümkün değildir. Peygamberimiz (s)’in gerçekliğine iman etmekle ondan sonra bir peygamberin geleceği inancında olmak birbiriyle çelişen şeylerdir. Mesela farzediniz ki siz hem Hz. Muhammed’i kabul ediyorsunuz, hem de ondan sonra bir peygamberin geleceğine dair ihtimalî de olsa bir imanınız var. Bu inancınızla peygambere inandığınızı söylemeniz tezad teşkil eder. Bunun anlamı: "Siz Kur’an ve Hz. Peygamber’i kabul etmiyorsunuz"dur. Kur’an’a inanıp da tevhid’i kabul etmeyenin durumu gibidir ve çelişkilidir. Çünkü Kur’an bir "tevhid" kitabıdır. Kur’an’a iman etmek Allah’a iman etmekle eş anlamlıdır. Kur’an’a inanıp ahirete inanmamak da aynı şeydir. Çünkü Kur’an ahirete imanı zorunlu kılan ayetlerle doludur. Hz. Muhammed (s)’in son peygamber oluşu da bunlardan birisidir. Üstelik bu konuda Kur’an-ı Mecîd’in nasslığı söz konusudur. Şayet Kur’anî bir delil olmamış olsa bile bu, İslam’ın zorunlu esaslarından biridir. Kısaca bir müslümanın, müslüman olarak "Peygamberden sonra peygamber gelecek mi gelmeyecek mi?" şeklinde bir soru sorması abestir.
İÇİNDEKİLER
BİRİNCİ BÖLÜM
PEYGAMBERLİĞİN SONU (HATEMİYYET)
a) Kur’an’da Hatemiyyet
b) "Hatem" Kelimesinin Lügat Manası
c) Ali (a)’ın Açıklamaları
İKİNCİ BÖLÜM
NEBEVİ TEBLİĞ SONRASI DÖNEMDE AKIL VE ÎLİM
a) İçgüdü Hidayeti ile Akıl Hidayeti Arasındaki Çapraz ilişki
b) Nübüvvetin Sona Erişinin Bir Göstergesi: Olgunluk
c) İlham Kapısı Kapanmamıştır
d) Rasul/Nebi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
SONA EREN TEŞRİİ PEYGAMBERLİK FELSEFESİ
a) Şia Mantığında imama Duyulan ihtiyaç
b) Kur’an’a Göre Risalet Felsefesi
c) Medeniyet Dönemleri ile Şeriatların Neshedilmesi Arasındaki İlişki
d) İyi Şeylerin Helal, Kötü Şeylerin Haram Kılınışının Nedenleri
e) Kölelik Meselesi
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İSLAM’IN ÖĞRETİLERİ VE SONSUZ HEDEFLERİ
a) Vahyin Sona Ermesiyle İlgili Bazı Mülahazalar
b) İslam Öğretilerinin Daima Canlı Olmalarının Sırrı
c) Nüfus Artışı Sorunu
d) İslam Zamanın Gerekleriyle Değil, Kuruntularıyla Mücadele Eder
BEŞİNCİ BÖLÜM
TARİHİN ZORLAYICILIĞI VE İSLAM’IN BEKASI
a) Peygamberliğin Sonu ve Tarihin Zorlayıcılığı
b) Tarih ve Toplumdaki Munazzam Kanunlar.
c) Tarihin Zorlayıcılığı ve Ebediyyet
d) Marksizmin Yanlışı
ALTINCI BÖLÜM
SON DİNDE ULEMANIN KONUMU
a) Ulemanın İki Büyük Vazifesi
b) Son Dinde Ulemanın Gerekliliği
c) Alimlerin Bazı Dinlerde Görülen Olumsuz Yönleri
d) Cemaat İmamlığı
e) İstihare
f) Mirza Rumî’nin Öyküsü ve Şahname Dersleri
g) Dervişlerin Sorduğu Sorular
YEDİNCİ BÖLÜM
PEYGAMBERLİĞİN HALEFLERİ: ULEMA
a) İlim Adamlarının Geçimliliği Meselesi
b) Din Alimi Konusunda İslam’ın Müsbet Hükümleri
c) Peygamberliğin Halefleri Olan Alimler Şeriat Sahibi Değildirler
d) İçtihad Çeşitleri
e) Genel Külli Kanunlar Sınırlıdır, Problemler İse Sınırsızdır
f) İlmin Farziyetine Ait Delil
g) Gazali’nin İlmin Farziyetine İlişkin Açıklamaları
h) İslam’ın Zamana Uyma Şekli
SEKİZİNCİ BÖLÜM
HATEMİYYET KONUSUNDA ELE ALINMASI
GEREKEN TEMEL MESELELER
1) İnsan ve Toplum
a) İnsan Ancak Sabit Bir Yörüngede Değişkendir
2) İslam Kanunlarındaki Kendine Ait Özellikler.
3) İlim ve İçtihad
4) İslam’ın Fıkıh ve İçtihad Hakkında Koyduğu Özel Hükümler
a) Tabiat Konusunda İncelenebilecek Sonsuz Konu Vardır
b) Kur’an- Tabiat Benzerliği
c) Hadislere Göre Kur’an Sahasındaki Genişlik
DOKUZUNCU BÖLÜM
KUR’AN VE SÜNNETTEKİ SONSUZLUĞUN ÖZELLİĞİ
a) Asırlar Geçtikçe Kur’an Daha Güzel Tefsir Edilmiştir.
b) Sünnetteki Sonsuzluk Özelliği
c) Zarar Verme ile ilgili Hadis
d) Hileli Alışveriş
ONUNCU BÖLÜM
İSLAM KAYNAKLARININ SONSUZLUK ÖZELLİĞİ
a) A’meş ve Ebu Hanife
b) Kur’an’ın Felsefe ve Diğer ilimleri Tedricen Nüfuzu Altına Alması
c) Kur’an ve Tevhid ilmi (Kelam)
d) Kadın Hakları ve Kur’an
e) Kıssalar, Geçmişlerin Tarihi ve Kur’an
f) Ahlak ve Kur’an
g) Nehc’ül-belağa ve Geçirdiği Evreler
h) Kelamın Delilleri ve Kur’an
Henüz yorum eklenmemiş.